Rameder aanbieder van de enige trekhaak voor de huidige CLS

Coupé met vier deuren en aanhanger (NL)

Melding van 2013-09-12 om 10:50 uur

Met het cliché dat een coupé twee deuren moet hebben, heeft de Mercedes CLS definitief afgerekend. De cross-over heeft zelfs een nieuw carrosseriesegment in het leven geroepen, dat inmiddels al talrijke opvolgers heeft. Rameder, Europa's vooraanstaande aanbieder van trekhaken, heeft gelijk een tweede taboe doorbroken en de CLS al bij de eerste generatie van een trekhaak voorzien. Het concept is aangeslagen en zo bieden de Duitsers nu ook voor de tweede editie van de CLS (C218) als enige een praktische trekhaak – want die is zelfs bij Mercedes zelf niet leverbaar.

In onze eigen online-shop is via www.rameder.nl / www.rameder.be het comfortabele trekhaaksysteem, inclusief de kabelset verkrijgbaar. Om de "optisch ideale lijn" van de CLS niet te beïnvloeden, is de kogelkop natuurlijk afneembaar. Deze wordt van onder ingestoken, zodat als hij niet wordt gebruikt zelfs geen kleine uitsnede in de achterbumper te zien is. Het maximale aanhangergewicht neemt in vergelijking met de eerste CLS-generatie toe met nog eens 300 kilo en is dus nu 2,3 ton – dat is zelfs voldoende voor grote caravans of paardentrailers. 85 kilo kogeldruk biedt bovendien een ideaal uitgangspunt voor de montage van een fietsendrager met plaats voor maximaal vier fietsen of twee elektrische fietsen.