Drie handige trekhaken voor het topsegment van de middenklasse uit Duitsland

Rameder maakt van de Audi A6 een echt trekpaard (NL)

Melding van 2012-09-27 om 09:15 uur

Wie handig is kan veel besparen en – met de A6 – mogelijk een kleine bestelwagen. Rameder, de toonaangevende leverancier van trekhaken (www.rameder.nl / www.rameder.be), combineert elegantie en gebruiksgemak voor de nieuwe generatie met drie verschillende trekhaken.

Onafhankelijk van de gekozen variant, wordt de A6 met een Rameder-trekhaak een echt trekpaard. Dankzij een trekgewicht van 2500 kg kan deze elegante limousine bijna een bestelwagen van de sprinterklasse vervangen – om van een ruime combi maar te zwijgen. Dit maakt van de Audi echter niet alleen maar een werkpaard want vanzelfsprekend kunt u niet alleen volgeladen aanhangers van de bouwmarkt naar huis of van huis naar de milieustraat brengen. In de vakantie passen grote caravans uitstekend bij deze comfortabele reiswagen – de verticale last van 100 kg voor alle trekhaken kan bovendien een volledig bepakte fietsendrager met max. vier ijzeren rossen aan.

Rest nog de vraag welke van de varianten men moet kiezen. Voor noeste werkers met opgerolde hemdsmouwen wordt het voordelige starre systeem aanbevolen, inclusief dertienpolige databusset. Wie daarentegen zo elegant mogelijk bij de concertzaal wil arriveren, kiest de variant met afneembare kogel. Nog handiger en cooler is het handmatig draaibare alternatief: als origineel accessoire kost een kwalitatief en technisch vergelijkbare inbouw achteraf overigens aanzienlijk meer dan bij Rameder. Dus meteen naar www.rameder.nl / www.rameder.be.

Nog een kleine tip voor het bestellen: controleer of uw eigen auto al in de fabriek is voorbereid voor de inbouw van een trekhaak, zo niet, is dat voor een geringe meerprijs via Audi mogelijk.