Afneembare trekhaken voor de Clubman en Countryman

Rameder maakt van uw Mini een handige Maxi (NL)

Melding van 2012-04-02 om 19:21 uur

Bij de introductie in 1959 had niemand verwacht dat de Mini ooit zou uitgroeien tot een echt ruimtewonder. Kleine gezinnen hebben het tegenwoordig beter met de combi Clubman en de SUV Countryman. Cool cruisen naar het containerpark, naar de doe-het-zelf zaak, naar de camping of de fietsvakantie zou echter vanwege de beperkte ruimte toch nog wel eens voor problemen kunnen zorgen. Rameder, de grootste leverancier van trekhaken in Duitsland, biedt daarom voor de Clubman en Countryman op www.rameder.nl / www.rameder.be handige trekhaken die maximaal 1.000 resp. 1.200 kg mogen trekken (bij een verticaal gewicht van 50 resp. 75 kg).

Bezitters van lifestyle-auto's reageren soms echter wat gevoelig op extra aangebouwde accessoires. Daarom kunnen beide versies op elk moment worden verwijderd en wordt de coolness-factor op geen enkele manier aangetast. De trekhaakkogels worden vanaf de onderkant gemonteerd zodat er geen aanpassingen aan de bumper nodig zijn. Hierdoor is de trekhaak 100% onzichtbaar wanneer deze niet wordt gebruikt. De originele accessoires van Mini zijn ten opzichte van de Rameder modellen ca. 20 tot 35% procent duurder.

Inclusief de elektrische aansluiting neemt de montage van zowel de Rameder- als de Mini-versie ca. vier uur in beslag. Overigens levert Rameder ook voor de "kleine" Mini – zowel voor de hatchback als de cabriolet – een trekhaak. Voor het geval dat het winkelen uit de hand loopt.