Voordeliger dan origineel: Rameder trekhaken voor de VW Sharan en SEAT Alhambra

Voor familie, vrienden en collega's (NL)

Melding van 2011-05-19 om 10:59 uur

Met een laadruimte van meer dan 2,4 m3 of tot zeven zitplaatsen zijn de nieuwe VW Sharan en zijn Spaanse tweelingbroer SEAT Alhambra echte ruimtewonderen: een prima oplossing voor familie, hobby, verenigingen of bedrijven. De combinatie "volledig bezet en veel bagage" levert echter toch een probleem op want in dit geval blijft er maar een bagageruimte over van net 300 liter – net genoeg voor de boodschappen. Gelukkig heeft Rameder, de grootste leverancier van trekhaken in Duitsland, een goede oplossing paraat zonder dat er meteen een nieuwe auto moet komen.

Op www.rameder.nl / www.rameder.be biedt Rameder een vaste uitvoering aan en een afneembare variant die vanaf de onderkant wordt gemonteerd en netjes is verborgen wanneer de trekhaak niet wordt gebruikt. Beide varianten kunnen zo'n 2,5 ton trekken. Dat is zelfs meer dan genoeg voor een auto-aanhanger of een grote caravan. Een verticaal gewicht van 100 kg is ook ideaal voor de montage van een fietsdager want hiermee kunt u, afhankelijk van het model, tot vier gewone of twee elektrische fietsen meenemen. Rameder toont op www.rameder.nl / www.rameder.be een uitgebreid assortiment aan verschillende transportsystemen.

Qua prijs is een trekhaak van Rameder overigens niet alleen een interessante optie voor montage achteraf maar ook een goed alternatief voor een in de fabriek gemonteerde trekhaak.